De ce să te gândești la internaționalizarea business-ului tău

De ce să te gândești la internaționalizarea business-ului tău

17.06.2021 12:59

de ce sa te gandesti la internationalizarea businessului tau

De ce să te gândești la internaționalizarea business-ului tău

Indiferent de nișa în care operezi, dacă vânzările merg bine și ai succes în afaceri cu magazinul tău online, următorul pas la care trebuie să te gândești este internaționalizarea business-ului tău.

În acest articol vom vorbi despre ce ai nevoie pentru a face un astfel de pas, cum se poate face internaționalizarea unui business și care sunt avantajele creșterii unui business la nivel internațional.

De ce ai nevoie pentru internaționalizarea business-ului tău

Atunci când te pregătești să faci acest pas este important să conștientizezi că ai nevoie de un business matur, cu produse calitative, care funcționează foarte bine pe plan intern. Mai mult, la baza site-ului ai nevoie de o tehnologie modernă, care îți permite să faci vânzările rapid și în siguranță, dar și de clienți fericiți și fideli.

Astfel, ți-am pregătit un checklist pe care să îl parcurgi atunci când ești pe cale să începi munca pentru internaționalizarea business-ului tău.

1. Știi unde vrei să faci intrarea, înțelegi piața și nevoile audienței. Deși ai avut succes cu business-ul tău în țară, extinderea spre o nouă piață, cu o audiență nouă, poate prezenta noi provocări. Este important să știi exact care sunt țările în care vrei să intri, să înțelegi cum funcționează piața din țările respective și să știi cum și prin ce mijloace poți să ajungi la audiența dorită.

2. Ai obiective clare și un roadmap bine stabilit pentru ceea ce urmează să faci. Un plan bine pus la punct, bazat pe experiența anterioară și cu costuri clare în minte poate transforma internaționalizarea business-ului tău într-o poveste de succes. Mai mult, e important să vezi ce țări alegi pentru internaționalizare. Fă o cercetare în prealabil și vezi care sunt competitorii direcți, care este costul reclamei, dacă există cerere pentru produsul tău, dar și ce colaborări poți să faci, astfel încât produsele tale să ajungă la cât mai multă lume.

3. Ai nevoie de un site funcțional, modern și ușor de folosit. Un site intuitiv, care îi oferă utilizatorului exact ce are nevoie, poate face diferența atunci când vorbim de afaceri de succes sau afaceri falimentare. Asigură-te că magazinul tău online este la cele mai înalte standarde, se mișcă rapid, iar comenzile se pot plasa ușor.

4. Te asiguri că brand-ul tău este prezent pe mai multe canale de comunicare și are o comunicare constantă, potrivită fiecărui canal. Prezența în online este o adevărată carte de vizită pentru orice business, așa  că ai nevoie de o carte de vizită curată și la curent cu ce se întâmplă în mediul online. Iar atunci când lucrezi la internaționalizarea afacerii tale, asigură-te că începi să comunici și într-o limbă de circulație internațională sau că pregătești conținut pentru canalele de comunicare pe care se află publicul din țările spre care îți îndrepți atenția.

5. Un alt lucru important pentru internaționalizarea business-ului tău este prezența unor sisteme de plată sustenabile. Clienții tăi din țară trebuie să știe deja că toate plățile făcute către magazinul tău se fac rapid și în siguranță, la fel ca și rambursările sau plățile către furnizori. Un sistem de plată sustenabil prezintă încredere, iar pentru a face pasul spre internaționalizarea business-ului vei avea nevoie de un brand care să inspire încredere în practicile și produsele sale.

6. Prezența online matură în România este, de asemenea, necesară. Odată cu o prezență matură vine și experiența, și puterea de analiză și decizie în ceea ce a mers bine la nivel strategic în țară, pentru a putea replica succesul și în afara țării.

7. Audiența fidelă. Dacă știi deja care este publicul tău țintă, ce interese au oamenii, unde îi găsești și care sunt mesajele de comunicare ideale pentru ei, iar ei, la rândul lor, sunt  fideli magazinului tău online, interacționează cu brandul în social media și sunt clienți fideli, atunci ești pe drumul cel bun.

Cum să fii competitiv dacă ai un business internațional

După ce ai bifat toate detaliile de mai sus, poți începe să planifici ieșirea pe piața internațională și să iei în calcul toate acele aspecte care te vor face să fii mai competitiv.

Fiind într-un mediu nou, vei avea concurență acerbă atât din partea business-urilor băștinașe, cât și din partea business-urilor internaționale mari.

Partener de livrări

Astfel, în primă fază, și un lucru cu care clientul tău va interacționa cu siguranță, este găsirea unui partener de livrări care livrează internațional. Ca să poți fi competitiv în mediul de afaceri internațional, vei avea nevoie de livrări rapide și de un partener cu experiență.

Caută un partener de livrări cu o structură bine pusă la punct, prețuri care au sens, din punct de vedere a business-ului tău, și care să îți livreze coletele rapid și în siguranță. Cu cât acestea ajung mai repede în mâinile clienților tăi, cu atât mai bine pentru business-ul și brand-ul tău.

Sisteme de plată

După ce ai ales partenerul de transport ideal pentru afacerea ta, este important să te orientezi spre sistemele de plată pe care le vei integra în business-ul tău. Dacă unele sisteme funcționează foarte bine în țară, nu înseamnă că acestea vor funcționa la fel și în străinătate.

Mai mult, pe lângă faptul că vei putea primi banii în schimbul produselor, sistemele de plată pot fi o metodă prin care se poate crește rata de conversie, viitorii tăi clienți străini preferând mai mult anumite sisteme de plată, în detrimentul altora.

Așadar, fă o cercetare pe țările în care vrei să te extinzi, află care sunt cele mai sigure și preferate sisteme de plată și cum le poți integra în afacerea ta (cercetează atât variante internaționale de plată, precum PayPal, cât și variantele locale din țările vizate).

Și nu uita de comisioane! Lucrează cu banca ta și află ce soluții oferă pentru plățile online cu cardul. Pentru fiecară țară vei avea alte comisioane, așa că va trebui să iei în considerare și costurile aferente ale acestora și să lucrezi cu un partener bancar care să nu ia un comision prea mare.

Strategia de promovare

Ajuns pe piața internațională, brand-ul tău va avea nevoie de promovare și singura cale spre succes este o strategie de promovare bine pusă la punct. La fel ca sistemele de plată, ce a funcționat în țară s-ar putea să nu mai funcționeze în afara ei.

Gândește-te la diferențele culturale și lingvistice, diferențele de comportament ale publicului țintă, atât ca și comportament de cumpărare, cât și în mediul online, dar și diferențele platformelor de promovare.

Fie că alegi să colaborezi cu o agenție din țară sau cu una din țara în care vrei să ieși, alege o agenție cu experiență atât în industria ta, cât și în țara respectivă, astfel încât strategia de promovare să fie unitară și să se muleze pe noul tău public țintă.

Eficientizare

Pentru ca o afacere să meargă bine și în mediul internațional, va fi nevoie să eficientizezi anumite procese, iar cea mai simplă soluție o reprezintă ERP-urile, sau Enterprise Resource Planning.

Cu ajutorul acestor baze de date smart vei putea automatiza procese precum livrarea, comunicarea cu clienții post-achiziție sau reumplerea stocului, lăsându-te pe tine să te ocupi de celelalte părți ale afacerii tale.

Mai mult, pentru a avea impact într-o piață nouă și pentru a te afișa cât mai mult în fața potențialilor clienți, caută ce marketplace-uri sunt la modă în țările în care vrei să te extinzi. Dacă marketplace-urile nu sunt o soluție, Amazon îți poate veni în ajutor. Fiind prezent și pe astfel de platforme cu produsele tale, vei atrage atenția mult mai multor potențiali clienți.

Care sunt avantajele internaționalizării business-ului tău

După multă muncă și implicare, vine rândul să culegi roadele. Avantajele internaționalizării business-ului tău pot fi atât materiale, cât și de imagine sau de dezvoltare.

Astfel, primul, și, probabil, unul dintre cele mai mari avantaje și rezultate pe care le poți spera, este obținerea unor venituri mai mari. Dacă afacerile merg bine în țară și ai decis să te extinzi și în afară, este normal ca așteptările tale monetare să crească.

Un alt avantaj este experiența și expertiza pe care o vei avea în plus - aceste lucruri vor duce la îmbunătățirea calității produselor sau ale serviciilor, atât pentru publicul din țară, cât și pentru cel din străinătate.

Iar un alt avantaj care nu trebuie neglijat, și pe care se poate construi spre viitor, este oportunitatea de a crea noi parteneriate strategice. Ajuns pe o piață nouă, te vei lovi de business-uri și persoane noi cu care vei porni noi parteneriate, acestea fiind benefice pentru ambele părți.

Concluzie

Ieșirea pe o piață internațională este un pas mare pentru orice business și o mișcare ce are nevoie de o strategie puternică în spate.

Profită de experiența pe care ai acumulat-o pe plan intern și cercetează cât mai în detaliu țările, sistemele de plată și audiența din țările în care vrei să te extinzi. Alege parteneri de încredere care să te ajute să crești, iar împreună cu strategia de promovare corectă, eficientizarea și automatizarea proceselor, vei avea parte de toate avantajele ieșirii în piața internațională.

 

Postat în Blog eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Razvan Campeanu

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii